کفپوش های سه بعدی:

دلیل آنکه بجای سنگ و سرامیک از کفپوش رزینی پلیمری استفاده میشود و اولویت هر مکان بهداشتی و زیباست و نسبت به کفپوش های دیگر در جهان اولویت پیدا کرده است. بر اساس این مقایسه بین سنگ و سرامیک این تفاوتها را با کفپوش بدون درز اپوکسی ایجاد میگردد.

۱-در کفپوش از جنس سنگ و سرامیک کف شما دارای درز میباشد که باعث جذب آلودگی در درزها میشود که در کفپوش اپوکسی این ایراد رفع شده و بصورت یک پارچه و انتی باکتریال میباشد.براحتی نظافت میشود و هیچگونه مواد آلی بر آن اثر ندارد.

۲-قیمت سنگ متری ۷۰هزار تومان خود سنگ معمولی و متری ۱۵تا ۲۰ هزار تومان دستمزد اجرا میباشد که تقریبا ۱۰۰هزار تومان با هزینه های جانبی میباشد.
درصورتی که اپوکسی ۳میل تا ۴میل thickness یا ضخامت حدودا ۹۰ هزار تومان اجرا میگردد.

۳- وزن اضافه وارده بر ساختمان بوسیله اجرا سرامیک و سنگ بالا میرود بعلت زیر سازی ملات ماسه سیمان ، در صورتی که در کفپوش اپوکسی روی بتن لیسه ای آخر که ریگلاژ و لیسه ای شده به راحتی قابل اجراست.

۴-کفپوش اپوکسی تا ۲۰سال عمر مفید روی سطح بتنی در ساختمان یا کارخانه و یا… درصورتی که سنگ به مرور زمان چون معمولا آبکش هستند و هر چیزی را به خود جذب میکنند و طی چند سال شکننده و یا جرم و کثیفی را به خود جذب میکنند که به کفسابی و ترمیم نیاز مبرم پیدا میکند. که چند سال است برای مرغوبیت سنگهای تراورتن از همین روکش بی رنگ اپوکسی با ضخامت میکرونی بر روی آن اجرا بعنوان سنگ با کیفیت فروخته میشود.
ودر سرامیک روی بیسکوییتی سرامیک که شامل خاک نسوز و شاموت است روکشی از جنس طرح سنگ و ضخامت میکرونی اپوکسی زده شده است .

۴-در کفپوش اپوکسی طراحی بسیار متنوع است در صورتی که در سنگ و سرامیک بسیار محدودیت طراحی وجود دارد.
به صورتی که اگر از رنگ اپوکسی کف محل خود بعد از چند سال راضی نبودید براحتی با یک لایه از اپوکسی روی آن تعویض و میگردد.

۵-در سرامیک و سنگ براحتی خش و گرد غبار و سیاهی براحتی خانه می گزیند و در فشارها و جا بجاییها و ضربه شکننده خواهند بود در صورتی که کفپوش اپوکسی به سادگی مقاومت فشاری بتن را از۱۱۰kg/fcm2 به ۱۱۰۰kgf/cm2 در ضخامت ۴میل ارتقا میدهد.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *